Nedideli verslai susiduria su pakankamai aiškia dilema – ar verta priimti įmonės darbuotoją, atsakingą už tam tikrą sritį, ar samdyti paslaugų teikėjus iš šalies, kurie teiktų tam tikrą reikalingą paslaugą. Nuo tokio verslo modelio daugiausiai „nukentėjo“ tokios specialybės, kaip valytojai, apsaugininkai, vairuotojai, kurjeriai. Daugelis smulkių ir vidutinių įmonių tokių specialistų nebeįdarbina, nes samdo būtent tas paslaugas teikiančias įmones. Panaši situacija atsitiko ir su aukštesnės kvalifikacijos specialistais – buhalteriais, rinkodaros ir reklamos specialistais, IT profesionalais. Įmonės labai svarsto, ar turėti savo įdarbintą buhalterį, IT sistemų administratorių ir reklamos vadybininką, ar patikėti šiuos svarbius įmonės veiklai darbus kitoms įmonėms teikiančioms tokias paslaugas. Jei IT administratorius ir reklamos specialistas gali būti laisvai samdomi arba jų paslaugas teikia įmonės, tai su buhalteriu yra kur kas sudėtingiau. Juk tas žmogus žino tikrąją įmonės finansinę situaciją, visų darbuotojų atlyginimus ir pirkimus įmonės kortele…
Ar būtina jį samdyti pagal darbo sutartį? Ar pakaks įmonės, teikiančios buhalterinės apskaitos paslaugas? Ar gali buhalterinė apskaita būti tvarkoma nuotoliniu būdu? Štai kiek klausimų, į kuriuos daugelio įmonių vadovai ieško atsakymų. Padiskutuokime…
Rekomenduojame: Apskaitos paslaugos Justicija.eu
Darbuotojas kainuoja daug…
Buhalteris taip pat kainuoja nemažai. Matematika čia paprasta – darbo užmokestis + darbo vietos išlaikymas. Buhalteriui už pilną etatą reiktų mokėti mažiausiai 1500 eurų į rankas arba apie 1800 eurų neatskaičius mokesčių. Buhalteriui reikia kabineto, pageidautina izoliuoto nuo triukšmingos vadybininkų ir analitikų patalpos. Tam tikruose verslo centruose tai papildomos išlaidos. Buhalteris naudojasi nešiojamu kompiuteriu, stacionarus ne visada jam tinka. Priežastis gana paprasta – įmonės finansiniai duomenys neturėtų būti asmeniniame namų kompiuteryje, todėl reikalingas kokybiškas nešiojamas kompiuteris. + 1000 eurų. Nešiojamam kompiuteriui reikalingos tam tikros buhalterinės apskaitos programos, o jų metinės licencijos kainuoja gana nemažai. Ypač vienai įmonei. Taip pat reikia pasirūpinti ir kompiuterio kibernetiniu saugumu.
Buhalteris naudojasi biuro privalumais, vandeniu, elektra, virtuvėle. Štai jums ir susidaro 2200-2500 eurų išlaidų per mėnesį. Nedidelei įmonei, kurioje dirba 10-20 darbuotojų, priimti dar vieną tokį darbuotoją ne visada gali būti paranku.
Buhalterinė apskaita nuotoliniu būdu
Dar visai neseniai svarstyklės būdavo nusamdyto buhalterio pusėje dėl duomenų saugumo ir buhalterinių programų poreikio, darbo su VMI ir SODRA, bei kitomis valstybinėmis institucijomis. Dabar situacija yra pasikeitusi iš esmės dėl vieno paprasto momento – buhalterinė apskaita gali būti teikiama nuotoliniu būdu.
Buhalteris, tvarkantis įmonės buhalteriją, gali dirbti iš namų tame pačiame mieste arba kitame pasaulio gale. Nuo to niekas nepasikeis, jei visa buhalterija tvarkoma teisingai ir bendravimas su valstybinėmis institucijomis yra minimalus.
Įmonė Vilniuje, o buhalterija Kėdainių rajone? Kodėl gi ne? Taip nebereikia samdyti buhalterio, pakanka pasamdyti įmonę, kuri tvarkytų buhalterinę apskaitą.
Kodėl įmonę, o ne laisvai samdomą buhalterį? Priežastis paprasta – atsakomybės ir atskaitomybės klausimas. Laisvai samdomas buhalteris, kaip ir įmonės darbuotojas gali susidurti su tam tikrais buitiniais iššūkiais, dėl ko laiku nespės pateikti dokumentų ir įmonė gali nukentėti. Buhalterinių apskaitos paslaugų įmonė tokios „prabangos“ sirgti arba visą dieną taisyti interneto ryšį neturi. Jei vienas darbuotojas suserga, arba negali dirbti, jo darbus iš karto perima kitas darbuotojas. Taip viskas atliekama laiku ir be jokių trikdžių.
Saugumas? Buhalterinių paslaugų teikėjai dažnai dirba kartu su teisininkais ir puikiai žino, kas yra konfidencialumo susitarimai ir kuo gresia jų sulaužymas.
Tiesa, ar minėjome, kad samdyti įmonę kainuoja pigiau, nei išlaikyti nuosavą buhalterį? Vidutiniškai nedidelės įmonės buhalterinė apskaita kainuoja apie 300-500 eurų per mėnesį priklausomai nuo darbuotojų ir finansinių operacijų skaičiaus. Gal nuo to ir reikėjo pradėti šią diskusiją? 😉
Apskaitos paslaugos Justicija.eu